1. Telekom
- Anne-Kathrin Barth / Ulrich Heimeshoff, How Large is the Magnitude of Fixed-Mobile Call Substitution? - Empirical Evidence from 16 European Countries (April 2012)
- Costing methodologies and incentives to invest in fibre; Prepared for DG Information Society and Media by Jenny Haydock, Gregor Langus, Vilen Lipatov, Damien Neven, Gareth Shier (of Charles River Associates) (Juli 2012)
- Vorträge vom Salzburger Telekom-Forum 2012 (Aug. 2012)
- Developments in Mobile Termination, OECD Digital Economy Papers, No. 193, (Feb. 2012)
- Deutsches Bundesverfassungsgericht zu Regelungen des dt. TKG über Speicherung und Verwendung von Telekommunikationsdaten: BVerfG, 1 BvR 1299/05 vom 24.1.2012 (Urteil, Pressemitteilung; Kommentar bei netzpolitik.org), (Feb. 2012); siehe auch den Beschluss des BVerfG vom 12.10.2011 zur Telekommunikationsüberwachung (Pressemitteilung; Kritik aus Journalisten/Medienverbänden)
- Gregory J Werden, Why (Ever) Define Markets? An Answer to Professor Kaplow (Feb. 2012)
- Danish Technological Institute, Study on the development of the Information Society in EU rural development and regional policies (Teile 1, 2, 3); im Auftrag der Europäischen Kommission (Nov. 2011)
- DIW Econ, Economic Analysis of the Single Market for an Information Society (Teile 1 und 2); im Auftrag der Europäischen Kommission (Dez. 2011)
- Guide to broadband investment, Part 1, Part 2 (Annexes), (Dez. 2011)
- Wie die US-Regulierungsbehörde den geplanten Zusammenschluss von AT&T mit T-Mobile geprüft und faktisch gekillt hat: FCC Staff Analysis and Findings (Nov. 2011)
- Schutzlücken durch Wegfall der Vorratsdatenspeicherung? Gutachten der kriminologischen Abteilung des Max-Planck-Instituts für ausländisches und internationales Strafrecht im Auftrag des deutschen Bundesamtes für Justiz (Juli 2011)
- Chintan Vaishnav, From Herding Sheep to Herding Cats: Balancing Compliance and Innovation in the Modular Age of the Internet. "This paper analyzes how a telecommunications regulator can balance regulation with innovation, at a reasonable cost"; (Dokument vom Aug. 2010, auf SSRN veröffentlicht Jän. 2012)
- Plum Consulting, The future of European roaming: More competition or more regulation? (Auftragsstudie für die Telekom Austria; Okt. 2011)
- Peter L. Strauss, ‘Deference’ is Too Confusing – Let’s Call Them ‘Chevron Space’ and ‘Skidmore Weight’ Eine natürlich sehr US-bezogene Auseinandersetzung mit der gerichtlichen Überprüfung von Agency-Entscheidungen, die aber auch einige für Europa interessante allgemeine Überlegungen enthält (Sept. 2011)
- Ewan Sutherland, Bribery and Corruption in Telecommunications – Best Practice in Prevention and Remedies (März/Sept. 2012)
- Dialing up the Dollars: Telecommunication Interests Donated Heavily to NC Lawmakers; ein Bericht über ein interessantes Beispiel, wie Telekom-Unternehmen durch strategische Wahlkampfspenden erreicht haben, dass lokale Verwaltungen bei der Errichtung öffentlicher Breitbandnetze gesetzlichen Beschränkungen unterliegen (März 2012)
- Commission Staff Working Paper on the Implementation of National Broadband Plans (März 2012)
- infoDev (im Auftrag der Weltbank) Global Broadband Strategies Handbook (pdf) (März 2012)
- infoDev, ICT regulation toolkit (zuletzt aktualisiert: Okt. 2012)
- Hay / McMahon, The Diverging Approach to Price Squeezes in the United States and Europe (Jan. 2012)
- Howard A. Shelanski, Justice Breyer, Professor Kahn, and Antitrust Enforcement in Regulated Industries
- 8th FCC Broadband Progress Report (Aug. 2012; s. dazu auch Blogpost von Rob Frieden)
- Ewan Sutherland, A Short Note on Corruption in Telecommunications in Greece (Jänner 2012)
- El-Moghazi / Whaölley / Irvine, World Radiocommunication Conference 12: Implications for the Spectrum Eco-System (März/Aug. 2012)
- Broadband coverage in Europe in 2011: Mapping progress towards the coverage objectives of the Digital Agenda (Studie im Auftrag der Europäischen Kommission, veröffentlicht Nov. 2012)
- OECD, Fixed and Mobile Networks Substitution, Complementarity and Convergence (Okt. 2012)
- Muck / Heimeshoff, First mover advantages in mobile telecommunications: Evidence from OECD countries (Okt. 2012)
- Technollama, Costa Rica: Internet as a fundamental right (April 2012)
- Lianos / Motchenkova, Market Dominance and Quality of Search Results in the Search Engine Market (Okt. 2012)
- Derek E. Bambauer, Censorship V3.1 (Sept. 2012) "Internet censorship has evolved. In Version 1.0, censorship was impossible; in Version 2.0, it was a characteristic of repressive regimes; and in Version 3.0, it spread to democracies who desired to use technology to restrain unwanted information. Its latest iteration, Version 3.1, involves near-ubiquitous censorship by democratic and authoritarian countries alike."
- Dwayne Winseck, Big New Global Threat to the Internet or Paper Tiger?: the ITU and Global Internet Regulation, Part I, Part II, Part III, Part IV (Juni 2012)
- Internet & Gesellschaft Collaboratory, Multistakeholder Internet Dialog (MIND), Nr. 3 (April 2012): Grenzen der Internetfreiheit, (ua mit einem Beitrag von Matthias Traimer, Bestehende staatliche Regulierungsinstrumente neu justieren) und Nr. 4 (Nov. 2012 ): Human Rights And Internet Governance;
- Internet & Gesellschaft Collaboratory, Menschenrechte und Internet: Zugang, Freiheit und Kontrolle (April 2012)
- Deutsches Bundesministerium für (u.a.) Verbraucherschutz, Wegweiser durch die digitale Welt – für ältere Bürgerinnen und Bürger (Sept. 2012)
- Michael Latzer ua, Internet und Politik in der Schweiz (März 2012); Internetverbreitung und digitale Bruchlinien in der Schweiz (März 2012)
- Internet Governance, Council of Europe Strategy 2012-2015
- Frey / Rudolph / Oster, Internetsperren und der Schutz der Kommunikation im Internet (Beilage zu MMR 3/2012, März 2012)
- Adam Candeub/Daniel John McCartney, Law and the Open Internet (Okt. 2011/Jan. 2012)
- Adam Candeub, A Dead End for End-to-End? A Review Essay of Barbara van Schewick’s Internet Architecture and Innovation (Okt. 2011/Jan. 2012)
- Europarat: Declaration of the Committee of Ministers on the protection of freedom of expression and freedom of assembly and association with regard to privately operated Internet platforms and online service providers (Dez. 2011)
- Ofcom’s approach to net neutrality (Nov. 2011); Absatz 1.37 - In summary:
• We recognise the benefits associated with ‘best-efforts’ internet access and the provision of managed services, and seek for them to co-exist.
• We would be concerned if network operators were to prioritise managed services in a manner that leaves insufficient network capacity for ‘best-efforts’ access to the open internet. In such circumstances we would consider using the powers which allow us to safeguard ‘best-efforts’ access to the open internet by imposing a minimum quality of service on all communications providers.
• We regard any blocking of alternative services by providers of internet access as highly undesirable. Where providers of internet access apply traffic management in a discriminatory manner, our view is that this could have a similar impact to outright blocking. Our current view is that we should be able to rely on the operation of market forces to address the issues of blocking and discrimination, but we will keep this position under review.
• Effective competition requires that sufficient information is available to enable consumers to make good purchasing decisions. This document sets out our current view as to what we believe to be necessary, both in terms of technical information on traffic management practices, and transparency as to services which are blocked or discriminated against. - Felix T. Wu, Collateral Censorship and the Limits of Intermediary Immunity (Okt. 2011/März 2012)
- Michael Albrecht, Internetfilter und Kommunikationsfreiheit - Die Vereinbarkeit von Netzsperren mit verfassungsgesetzlich gewährleisteten Grundrechten wie Informationsfreiheit, Meinungsfreiheit und Zensurverbot anhand der Bekämpfung von Online-Kinderpornographie (Diplomarbeit an der WU-Wien; Korrektur einer Fußnote hier; veröffentlicht Dez. 2011); siehe dazu auch den Blog des Verfassers Internetfilter vs. Grundrechte
- Urteil des England and Wales High Court vom 2. März 2012, [2012] EWHC 449 (QB), Tamiz v. Google (zur - fehlenden - Verantwortung von Google nach der E-Commerce-RL)
- Julian Ausserhofer / Axel Kittenberger /Axel Maireder, Twitterpolitik Netzwerke und Themen der politischen Twittersphäre in Österreich [in eigener Sache: ich komme auf ein paar Schaubildern vor]; Übersichtsseite dazu; siehe auch Interview mit Armin Wolf in "The Gap" (Seite 4; dass ich, wie Armin Wolf meint, "plötzlich einflussreicher" wäre, seit ich meine Blog-Einträge twitterw und damit viele Journalisten erreiche, glaube ich übrigens nicht) (März 2012)
- Jonathan Zittrain, Will the Web Break? (Sept. 2010/Okt. 2012)
- Danielle Keats Citron, Cyber Civil rights (Dez. 2008/Apr. 2009)
- Europarat: Recommendation CM/Rec(2011)8 of the Committee of Ministers to member states on the protection and promotion of the universality, integrity and openness of the Internet; Recommendation CM/Rec(2011)7 of the Committee of Ministers to member states on a new notion of media; Info-Text zu den beiden Empfehlungen (Sept. 2011)
- Marcelo Thompson, In Search of Alterity: On Google, Neutrality, and Otherness (Sept. 2011/Okt. 2012)
- Jasper P. Sluijs, From Competition to Freedom of Expression: Introducing Art. 10 ECHR in the European Network Neutrality Debate (Sept. 2011/Nov. 2012)
- Urteil des Supreme Court of Canada vom 19.10.2011, Crookes v. Newton, 2011 SCC 47, zur Haftung für Linksetzung , dazu paidcontent: Court: Authors Can't be Sued for Linking to Libelous Material; Michael Geist, Supreme Court stands up for the internet (und nochmal hier), Anjali Dalal, Freedom of Speech and the Right to Link (Okt. 2011)
- Anjali Dalal, Protecting Hyperlinks and Preserving First Amendment Values on the Internet (März/Okt. 2011)
- Lord Neuberger, Justice in a time of economic crisis and in the age of the internet (18 October 2011)
- Christoph Kappes, Freiheit und Sicherheit - Die Ambivalenz des Internets (Vortrag Nov. 2011)
- Institut für Strategie-Analysen, Offliner-Studie, Qualitative Ursachenforschung zur Nicht-Nutzung des Internet in Österreich (Aug. 2011)
- A. Michael Froomkin, Lessons Learned Too Well; This paper ... examines, contextualizes, and critiques an international trend towards the regulation of anonymity.
- EDRI, How the Internet Works, A Guide for Policy-Makers (Jänner 2012)
- Kraemer / Wiewiorra, Net Neutrality and Fairness: An Empirical Investigation of Consumers' Appreciation of Quality of Service in Internet Access (Aug. 2012)
- Bazelon / McHenry, Spectrum Value (März/Aug. 2012)
- Daithi Mac Sithigh, App Law Within: Rights and Regulation in the Smartphone Age (Sept. 2012)
- Richard S. Whitt, A Deference to Protocol: Fashioning a Three-Dimensional Public Policy Framework for the Internet Era (Sept. 2012)
- Paul Alexander Bernal, Do deficiencies in data privacy threaten our autonomy and if so, can informational privacy rights meet this threat? (PhD-Thesis, LSE) (Sept. 2011)
- Consumer Data Privacy in a Networked World (US Privacy White Paper), (Feb. 2012)
- Die wichtigsten Dokumente zu den Vorschlägen der Kommission in Sachen Datenschutz-Reform: Übersichtsseite, Mitteilung, Verordnung, Richtlinie, Bericht zum Rahmenbeschluss, Staff Working Document, Zusammenfassung Impact Assessment (Jan. 2012)
- Ein interessantes Projekt: Online-Kommentar zum Vorschlag der Datenschutz-Grundverordnung
- Robert Kirk Walker, Forcing Forgetfulness: Data Privacy, Free Speech, and the 'Right to Be Forgotten' (März 2012)
- Rubinstein/Good, Privacy by Design: A Counterfactual Analysis of Google and Facebook Privacy Incidents (Aug. 2012)
- Rubinstein, Regulating Privacy by Design (Mai 2011/März 2012)
- Rubinstein, Big Data: The End of Privacy or a New Beginning? (Okt 2012)
- Adrian Vermeule, Conventions of Agency Independence (Juli/Okt. 2012)
- Haucap / Lange /Wey, Nemo Omnibus Placet: Exzessive Regulierung und staatliche Willkür (Juli 2012)
- Larouche / Hanretty / Reindl, Independence, accountability and perceived quality of regulators (pdf) (März 2012)
- Mark Elliott, Ombudsmen, Tribunals, Inquiries: Re-Fashioning Accountability Beyond the Courts
- Haucap / Klein, How regulation affects network and service quality in related markets (Mai 2012) (siehe dazu auch diesen Blogpost von Haucap / Klein)
- Julia Black, Calling Regulators to Account (Okt. 2012)
- Jody Freemann / Jim Rossi, Agency Coordination in Shared Regulatory Space (Harvard Law Review)
- Maria Glover, The Structural Role of Private Enforcement Mechanisms in Public Law (Feb./Okt. 2011)
- Adama Samaha, Regulation for the Sake of Appearance (Okt. 2011)
- INDIREG - Indicators for independence and efficient functioning of audiovisual media services regulatory bodies for the purpose of enforcing the rules in the AVMS Directive (Endbericht einer von der Europäischen Kommission beauftragten Studie, siehe dazu auch die Übersichtsseite mit weiteren Dokumenten)
- Joshua D. Wright / Angela M. Diveley, Do Expert Agencies Outperform Generalist Judges? Some Preliminary Evidence from the Federal Trade Commission (Jänner 2012), knapp zusammengefasst in diesem Blogpost: "We find evidence suggesting the [Federal Trade] Commission does not perform as well as generalist judges in executing its adjudicatory function."
- Joanna Mary Bird, Regulating the Regulators: Accountability of Australian Regulators (Juli 2012; betrifft vor allem australische Finanzaufsichtsbehörden, behandelt aber auch generelle Fragen der accountability für Regulierungsbehörden)
- Michael A. Livermore / Richard L. Revesz, Regulatory Review, Capture, and Agency Inaction (Jänner/Sept. 2012)
No comments :
Post a Comment